FANDOM

Rodzina zastępcza - serial komediowy, opowiadający o toczących się perypetii rodziny Kwiatkowskich: Anna i Jacek Kwiatkowscy oraz ich dwoje dzieci, Majka i Filip, postanawia przysposobić Romka, chłopca z Domu Dziecka. Przypadek sprawia, że oprócz niego przyjmują pod dach jeszcze dwie dziewczynki: Zosię i Elizę. Domownikiem jest również Śliniak, pies rasy Dogue de Bordeaux. Przez dom Kwiatkowskich przewija się sporo innych postaci: ciocia Ula, zaprzyjaźniony policjant, sąsiedzi – Alutka i Jędrula Kossoń oraz kuzynka Jadzia.

Lista odcinkówEdytuj

Zobacz więcej w osobnym artykule: Lista odcinków.

Zmiany w serialuEdytuj

Do 2004 każdy odcinek trwał około pół godziny. Od odcinka 157 tytuł serialu został zmieniony na Rodzina zastępcza plus, odcinki stały się dłuższe (ok. 45 min., 60 min. z reklamami), a akcja rozgrywała się nie tylko w domu Kwiatkowskich, ale i u ich sąsiadów Kossoniów oraz w domu męża córki i jego dziadka, gdzie znajdowała się prowadzona wspólnie kafejka internetowa "M@jka Cafe".

W 2007 roku z serialu odeszli Misheel Jargalsajkhan (ze względu na prywatne plany aktorki; w serialu bohaterka wyjechała do Toronto) oraz Aleksander Ihnatowicz (ze względu na studia; jego bohater Romek wyjechał do Szkocji). Kwiatkowscy adoptowali za to dwójkę nowych dzieci w wieku szkolnym – Dorotkę (Wiktoria Gąsiewska) i Wojtka (Michał Włodarczyk). Do rodziny trafili, gdy Filip przyłapał ich na kradzieży przetworów z piwnicy. Gdy Ania dowiaduje się, że ich matka nie żyje, a ojciec jest alkoholikiem, postanawia adoptować rodzeństwo. Kiedy ich ojciec przechodzi wszystkie stosowne kuracje i resocjalizację, postanawia z powrotem zająć się dzieciakami. Dzieci zgadzają się i wracają do biologicznego taty. Kiedy Lesio, mąż kuzynki Jadzi, pojawia się z dwójką osieroconych przez babcię bliźniaków – Piotrem i Pawłem, Kwiatkowscy postanawiają otoczyć ich opieką.

Pod koniec listopada 2009 roku Polsat podał informację o zakończeniu pracy nad serialem. Oficjalnym powodem tej decyzji była niska oglądalność Rodziny zastępczej.

CiekawostkiEdytuj

  • Dawne mieszkanie Kwiatkowskich w bloku było stworzone w studiu.
  • Początkowo ciocia Ula miała wystąpić gościnnie w serialu. Jednak twórcy serialu zmienili zdanie i uczynili z Uli stałą bohaterkę. Mimo to przez całą pierwszą wersje serialu w czołówce zaznaczał napis "Ze specjalnym udziałem Maryli Rodowicz".
  • Gabriela Kownacka zniknęła na pewien czas z serialu, ponieważ była chora na raka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki