FANDOM

Odcinek 1 "Kłopotliwy gość" - 1. odcinek serialu Rodzina Zastępcza.

Data emisji: 23.02.1999

Rok produkcji: 1999

OpisEdytuj

W pierwszym odcinku poznajemy całą rodzinę Kwiatkowskich. Głowa rodziny: Jacek jest inżynierem, i wraz ze swoim wspólnikiem, prowadzą firmę. Żona Jacka, Anka, zajmuje się prowadzeniem domu, wychowywaniem dwójki dzieci i działalnością artystyczną. Dzieci Państwa Kwiatkowskich to siedemnastoletnia Majka, która właśnie przechodzi okres pierwszych miłości, i ośmioletni Filip, najmłodszy członek rodziny. Jest też pies Śliniak, nie bez powodu tak nazwany. Wszyscy mieszkają w jednym z blokowisk w Warszawie, na drugim piętrze. Częstym gościem w ich mieszkaniu jest ciocia Ula, siostra Anki. Pewnego dnia, Filip przyprowadza do domu swojego szkolnego kolegę, Romka. Romek pomógł Filipowi w sklepie, kiedy kilku starszych od niego chłopców, próbowało wyłudzić pieniądze. W tym czasie inżynier Jacek, staje przed bojowym zadaniem naprawienia kranu. Romek okazuje się nieoceniony również przy tym zajęciu. Zostaje u Państwa Kwiatkowskich na obiedzie. Przy stole opowiada o swojej sytuacji. Uciekł z domu dziecka, ponieważ narozrabiał, i teraz boi się wrócić. Chłopiec zostaje u Kwiatkowskich na noc, a następnego dnia, Jacek dzwoni do domu dziecka, z informacją o miejscu pobytu Romka. Przychodzi po niego wychowawczyni, w asyście policjanta. Okazuje się, że "porażką" Romka była wyrwana kartka z dziennika. Rodzina Kwiatkowskich, decyduje się adoptować Romka.

ObsadaEdytuj

  • Anka - Gabriela Kownacka
  • Urszula - Maryla Rodowicz
  • Jacek - Piotr Fronczewski
  • Majka - Monika Mrozowska
  • Filip - Sergiusz Żymełka
  • Romek - Aleksander Ihnatowicz
  • Wychowawczyni - Maria Maj
  • Policjant - Jarosław Boberek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki